Toplumsal Katkı Süreci

Son 10 yıllık sürece kadar yükseköğretim kurumlarında Eğitim-Öğretim ve Araştırma-Geliştirme olmak üzere iki temel fonksiyon ön plana çıkmaktaydı. Bu fonksiyonlarla birlikte toplumsal katkı faaliyetlerine de yer verilmekte ancak ayrı bir fonksiyon olarak değerlendirilmemekteydi. Yükseköğretim kurumlarının “Toplumsal Katkı” fonksiyonu ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyet gösteren kalite değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının da öncülüğünde, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı itibarıyla Yükseköğretim Kalite Kurulu da (YÖKAK), ayrı bir bölüm olarak ele almaya başlamıştır. YÖKAK ulusal kalite değerlendirme süreçleriyle ilgili mevzuat ve dokümanlarında da toplumsal katkı fonksiyonuna yer vermiştir.

 

Ayrıca bölge üniversitesi niteliğindeki üniversitelerin kuruluş gerekçelerinde ve vizyon ve/veya misyon ifadelerinde bölgesel kalkınmaya katkı konusuna vurgu yapılmıştır. Bu yaklaşım Üniversitemizce de dikkate alınarak 2020 yılından itibaren toplumsal katkı uygulamalarını ve çıktılarını verilere dayalı, periyodik olarak ölçme değerlendirme ve sonuçlarını yayımlama süreçlerinin yönetilmesinde aktif olarak sürdürmek amacıyla Toplumsal Katkı Komisyonu kurulmuştur.